13.2.2014

60 seconds 'For this story that's enough'

Heij taasen ihmiset ~

Huomaatte varmaan että blogin ulkoasu on hieman muuttunut, ja joitain pikku muutoksia siihenkin vielä tulee ^^ Saatte toki kertoa siitä mielipiteenne!

Otan tähän alkuun heti taas kysymyksen teille.. (Kyllä tiedän et minulla on joskus vaikeuksia päättää mut no can do) Eli siis yksi ihanimmista ihmisistä jonka tiedän pyysi minua alottamaan blogin englanniks, et hänki sitte vois lukee. Ja jos joku nyt miettii nii tää tyttö asuu Englannissa ^^  Mie olin sitte toki et joo vois sitä ainaki kokeilla ja nyt sit takkuan ton nimen kanssa. Monta hyvää ideaa olis, mut vaan yks pitäis valita.. Joten jättäkääs kommentteihin (tai facebookkii) mielipiteitänne sitte ^^

Vaihtoehtoja olis siis:

  • Dream Sky
  • Blind for love
  • Falling Star
  • 60 Seconds 'For this story that's enough'
  • Day By Day
  • Obsession
  • Time To Smile (alkuperäsesti Time to Go)
  • Day Dream
  • Joku sinun ehdotus?
Kuten voitte huomata noi on kaikki KPOP biiseistä mutta niin ~ Jos viittisitte auttaa nii oisin kyl kiitollinen ^^

~

Okei tota tänäänhän oli juuri penkkarit, ja nyt sitä jotenki tajus ittekki et enäåä vuosi ja itte on siinä  heittelemäs karkkei hauskoissa asuissa ja olemassa abi. Täs on niinku vuosi enää lukiota jäljellä. Reilu vuoden päästä en enää ees asu suomessa. Viimeiset YO-kirjotukset on vuodenpäästä keväällä, sen jälkeen se ois menoa se. Syksyn saan jännittää jo opiskelupaikkaa... Kerron myöhemmin miksi ~
Eli tänään on kyl ollut aika paljo mietittävää, niin positiivista kun negatiivistakin (: 

Toki tähän liittyen on tullut lisää stressiä. 
'Onko mun arvosanat tarpeeks hyviä?' 
'Entä jos ei onnistukkaa?' 
'Oonko valinnut oikeet aineet kirjotettavaks syksyllä ja oikeet keväälle?' 
'Mitä jos..' 
'Kuinka paljon toi hakeminen tulee stressaamaan mua sit syksyn ylppäreiden aikaan?'
'Miten tää kaikki vaikuttaa muhun ku tiiän et muutenki tulee ongelmia?'
'Jos oon oikeesti koko ton ajan yksin, ilman ystäviä tai kavereita täällä suomessa niin tuunko jaksaan?'

Tuollaisia on aina välillä pyöriny miun päässä, mut vielä tässä vaiheesa yritän välttää noiden ajattelua ihan vain sen takia koska en halua stressaa itteeni vielä turhaa ~


Monet varmaan miettii et jos kerran valmistun vuoden päästä keväällä niin mitä tarkotan sillä et miun pitää jo syksyllä jännittää sitä opiskelupaikkaa. Ainakin osa teistä on joko lukenut tai kuullut siitä että olen hakemassa Etelä-Koreaan opiskelemaan! Ja kuten voitte arvata Koreassa hakuajat ovat aivan erilaiset mitä meillä täällä Suomessa. Eli jos haen syksyllä, niin saisin aloittaa opinnot jo siinä alkukeväästä (helmi-, maaliskuu). Mut toki jos heti pääsen sisään sinne minne haluan nii pystyn siirtämään sitä alotusaikaa ja alotan sitten syksyllä! Tai vuodenpäästä, se nyt on vielä auki mutta vaihtoehtoja on! Toki mietin kans et en vielä hakis, saisin sitte asuu Koreassa sen puolvuotta ja vaikka työskennellä, siinäki kielitaito kehittyis. Sen jälkeen vois alottaa sen koulun, ja pääsis itse tutustuun etukäteen kouluihin joihin on hakemassa. Mutta tätäkään en ole vielä päättänyt varmasti, onneks mulla on vielä aikaa mietti ja kattoo kuinka asiat sujuu, ja onneksi mulla on näitä Korealaisia kavereitakin jotka on ihanasti auttaneet minnuu löytämään miulle sopivia kouluja, auttaneet tietojen etsimisessä, sekä kertoneet kaikkii mahdollisia tietoi mitä heillä on liittyen yliopistotason opiskeluun, mahdolliseen campuselämään ja tällein! 

Joten aika suuri kiitos kuuluu kyllä heille ;~; Ja ne on kumminki jaksaneet kaikki miun monet turhautumiskohtaukset, kun mikään ei onnistu, mistään ei tuu mitään, enkä oo saanu aikaseks päättää mitään tai muutenkaan aikaseks mitään..  Neon silti edellee miun kanssa ja auttaneet ja tukeneet minuu jo aivan älyttömästi, ja kuinka paljonkaan hyö kerkiivät vielä auttaa ja olla tukena, onhan tässä monta kuukautta aikaa. Onneksi voin myös olla varma siitä että he eivät tule tekemään sitä mitä useimmat Suomalaiset ovat tehneet, eli hylänneet. Ne on sen sanoneet montakertaa, okei on kyllä moni suomalainenkin, mutta ovat teoillaan ja olemuksellaan todistaneet sen, vähintään yhtä monta kertaa kuin sanoneetkin.

Tää tulee nyt kans yllätyksenä varmaan aika monelle, mutta tarkotuksena olis et saattaisin myös hakea yhteen Kiinalaiseen kouluun, ehkä yhteen Japanilaiseen. Mutta sekin on vain niinsanotusti vara suunnittelmana, jos kaikki ei mene niinkuin on suunniteltu ja toivottu. 

Jos totta puhutaan, niin miun porukathan ei oo vielkään hirveen positiivisia sen suhteen et lähen pois suomesta. Okei, eihän ne olleet ees tän lukion kans, mut pidin sillon pääni ja nyt oon täällä. Asun yksin. Ja ihan hyvin oon tän yli puoltoistavuotta pärjänny, eikä ees oo ollu ikävä kotia. Kuulen kyl vieläki sitä kaikilta että: "et sä voi lähtee, sinne.. Etsä voi pärjätä siellä, sun koulu ei mee tarpeeks hyvin, et ees puhu tarpeeks hyvää englantia saatika sitte kohdemaan kieltä" ja muuta tollasta. Well.. Jos Englantilainen luulee et mie oon kotosin LA:sta ihan vaan miun Englannin taidon perusteella, kirjotan ja puhun sitä kuulemma niin hyvin et se ei olis halunnu uskoo et en puhu englantia äidinkielenäni, niin eiks se oo just todiste että miun enkulla kyllä pärjää. En ehkä käytä sitä usein, ja saatan feilaa kokeita koska en muista jokaista synonyymia sanoille. Koulussa olen lisäksi opiskellut Kiinaa ja Japania joista on minulle kyllä Koreassakin hyötyä! Ja Koreaa opiskelen kokoajan itsenäisesti, ja siinäkin kehityn kokoajan. Oon ehkä vielä arka käyttämään sitä suomalaisten keskuudessa, mutta sekin johtuu siitä että pelkään virheitä. Mutta mulla on vielä aikaa, ja tosin Suomessa ei ole oikein ketään jonka kanssa voisin puhua ja harjoitella Koreaa. 

Mutta koska oon kerran päättäny että lähen pois Suomesta, niin se päätös pitää, jokatapuksessa oon jo 18 ja voin itse päättää tälläsistä asioista. Olishan se kiva et olis perhe ja vanhemmat jotka tukis mua täs ja jaksais kannustaa, mut oon hyväksyny sen jo ala-asteella et ei mulla oo. Mut jos ne tai kukaan teistäkään ei hyväksy mun valintoja, ei hyväksy samalla muakaan. Joten siinä on jokaiselle miettimistä, toivoisin et porukat edes yrittäis, mut saa nyt nähdä~

Tiedän että monia teitä kiinnostais tietää et millasiin kouluihin olisin hakemassa ja muuta tällästä tietoo, mutta elkää huoliko teen niistä erikseen jossain vaiheessa postauksen. Sitten kun saan ittelle selväks et mitkä ne on nyt mihin pyrin, tai sitte ku rupeen miettii oikein kunnolla. 

Nyt ajattelin tän jakson keskittyy kouluun aikapaljo koska hiihtoloman (viikko 8) jälkeen on joka viikko sanakokeita/muita pieniä testejä jotka vaikuttaa numeroon sekä esseiden palautuksia ja pitäis muitakin juttuja tehä samaan aikaan .__. Like.. ehkä oli virhe ottaa RUA5, ENA6, ÄI5, HI11, KIB33 ja KU1.. Ei tos toi kiina ja historia (kiinan historia) haittaa koska.. niin, niis ei sinänsä oo mitää, vaik on meil kiinaski palautettavi juttui mut ne nyt ei oo samaa tasoa kun joku ÄI5:sen aineistoesseet tai tekstitaidon vastaukset.. Joten joo. Mulla on aika rankka jakso joten tota kyl ainaki yritän keskittyy opiskeluun. En tiiä onnistuuko vai ei, riippuu kans vähä ihmisistä. Mut  ehkä tästäki selvitään, vaikka yksin oonkin.


~~

Noniin sellane postaus tällä kertaa.. Tuntuu kauheelta ku ei taaskaa oo mitää kuvii mut pistän tähän loppuun yhden tuotoksen ^^

Toivottavasti tää postaus sais kans kommentteja, joko täällä tai facebookissa ^^'
Ja kertokaa ihmees mielipiteitä sen uuden blogin nimeks! 


~Näin käy kun jättää mulle palan paperia ja kynän sillonku miulla ei ole tekemistä~ 


-babyhoney

1 kommentti: